Wsparcie dla polskich przedsiębiorców w Atenach

eksport grecja

Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Atenach zapewnia wsparcie dla Polskich przedsiębiorców, którzy chcą wejść z eksportem na rynek grecki. Polacy mogą liczyć na pomoc w analizie rynku oraz ocenie wiarygodności kontrahentów. Czy warto skorzystać z tej opcji?

Czym zajmuje się PAIH?

Zagraniczne Biura Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu umożliwiają polskim przedsiębiorcom dotarcie na rynki charakteryzujące się dużym potencjałem możliwości eksportowych i inwestycyjnych. Otwarte przed dwoma laty biuro w Atenach pomaga polskim przedsiębiorcom zainteresowanym ekspansją towarów na rynku greckim. Wsparcie udzielane jest w zakresie wiedzy o rynku lokalnym, wyszukiwania i weryfikacji wiarygodności partnerów biznesowych, informacji o odbywających się targach oraz wprowadzeniu eksportowanych produktów na rynek. Dwa pierwsza lata działalności nie pozwoliły wykorzystać pełnego potencjału biura ze względu na sytuację pandemiczną. Obecny moment stwarza korzystne warunki wejścia dla nowych podmiotów.

Specyfika rynku greckiego

Rynek Grecki przez lata był niedoceniany jako kierunek eksportu z polski. Panowało mylne przekonanie o tym, że niewielki kraj jest zbyt mały jako intratny kierunek ekspansji. W analizie nie uwzględniano ponad 40 mln turystów, którzy co roku odwiedzają Grecję w okresie wakacji, a tym samym podnoszą konsumpcję na miejscu. Oznacza to ogromne możliwości ekspansji dla produktów z sektora HORECA, jak sypkie artykuły spożywcze, świeża żywność oraz meble, tekstylia i pościel. Wśród chętnie importowanych do Grecji towarów znajdują się również części do maszyn, chemia oraz oleje. Dobrze rozwija się także przemysł stoczniowy.

Polski eksport do Grecji

Polski eksport do Grecji to zaledwie niewielki wycinek krajowego eksportu. Niski próg wejścia sprawia, że Grecja jest kierunkiem, w którym coraz chętniej patrzą polscy przedsiębiorcy szukający nowych rynków ekspansji. Z tego powodu w ciągu ostatnich kilku lat polskich eksport do Grecji wzrósł aż o sto dwadzieścia procent. O utrzymującej się tendencji wzrostowej świadczy ilość zapytań kierowanych do ateńskiego biura PAIH oraz coraz więcej polskich produktów, które pojawiają się na półkach w greckich sklepach, a nawet w ofercie większych sieci handlowych. Polskie marki cieszą uznaniem oraz stają się rozpoznawalne. Skłania to polskich przedsiębiorców do zakładania oddziałów firm w Grecji oraz organizowania regularnych transportów z Polski za pomocą wykwalifikowanych firm transportowych.